2017. jan 11.

Egy kis "hazai" - folytatásos történet I. rész

írta: skolikagnes
Egy kis "hazai" - folytatásos történet I. rész

Amikor Magyarországon vagyok, és találkozom ismerősökkel, sokszor megkérdezik, hogy na, és hogy érzed magad kint?

Az utóbbi két évben ezután a kérdés után a Willkommenskultur kitárgyalása következik.

Nem is vesztegetnék több szót erre, szerintem mindenki nagyon jól tudja, vagy legalábbis sejti, hogy milyen lehet az élet a nagy, szép, és gazdag nyugaton manapság.

Inkább mesélek arról, hogy hogy érzem magam, amikor itthon vagyok Magyarországon.

Sok mindenről írtam az 5 külföldön töltött év alatt, ami tetszik itthon, és ami nem.

Most néhány új gondolat:

amikor kiköltöztem, akkor még a városi piacon (Nagykanizsa, Vásárcsarnok) nem nagyon -vagy egyáltalán nem- lehetett látni olyan kistermelőket, akik házi készítésű lekvárokat, savanyúságokat, szörpöket, stb. árultak. Most három-négy ilyennel is találkoztam.

Ízléses csomagolások, finomnak tűnő termékek, szárított zöldségek, gyümölcsök, hidegen sajtolt olajak, ami szem-szájnak ingere, mindent lehet kapni.

Ez a dolog két szempontból is örvendetes. Az egyik, hogy akik ilyen kistermelők, nekik van munkájuk, és így van pénzük is -gondolom-.

A másik, hogy aki náluk vásárol, az egészséges, finom, magyar élelmiszert vesz.

Nem úgy, mint pl. a multiknál.

Én már ott tartok, hogy a multi zöldséges pultjához oda sem megyek, vagy ha mégis, akkor minden kiszemelt zöldségnél hosszasan fürkészem a származási hely kezdetű sort.

Még így is belefutok néha egyiptomi, görög, kínai stb. cuccokba.

A múltkor véletlenül vettem tv-paprikát. Nem, nem televízió, hanem TölteniValó:-)

Olyan rossz íze volt, hogy nem tudtam megenni. Valami eddig sosem érzett, paprikaízre még csak nem is emlékeztető borzalom volt.

Az egy dolog, hogy bosszant, hogy külföldi árukkal traktálnak, de hogy PONT paprika legyen, amikor a magyar paprikánál nincs ízletesebb, az már fel is háborít.

De ugye amíg lóxar van, addig veréb is van, amíg megvesszük a külföldi cuccot, addig az is lesz.

Szerencsére találtam a piacon egy minden szempontból megfelelőnek tűnő kistermelőt, meg is látogattam az ünnepek környékén nem is egyszer.

 

vegetables-752153_640.jpg

 

Igen, a kistermelő az egyetlen biztos megoldás. Legalábbis bízom benne, hogy, ha ő azt mondja, hogy nem permetes és nem tartósítószeres, akkor valóban nem az.

Térjünk vissza egy gondolat erejéig a multiba. Rögtön a bejárathoz, ahol a kosarak vannak. Ahol minden ember bemegy az üzletbe. Naponta több százan.

Ki találja ki, hogy mit helyeztek el itt, a bejárattól balra, karnyújtásnyira?

Bizony, a friss péksüteményeket, nagy-nagy kosarakban, amikben kb. derékmagasságban vannak az illatozó, finom, meleg sütemények.

És amikor kellő számú ember elhalad mellettük, akkor már frankón bacikkal teleköhögött, teleprüszkölt péksütemények válnak belőle!

És senkinek eszébe sem jut, hogy az ott biza nem jó helyen van....Sőt évről évre több kosárka lesz és nagyobb választékot lehet összetapogatni, ráköhögni, prüszkölni.

Nem vagyok egy kényes, de tényleg. Viszont előrelátó, és ezért ezekből a kosarakból nagyon ritkán veszek, akkor is igyekszem a hátsó részről elemelni a zsemlét, ami köpéshatáron kívül van.

És a kenyeret is a leghátsó sorból vadászom elő.

Ha valaki esetleg beszól, annak meg elmondom azt amit itt leírtam:-)

Nem tudom, ANTSZ jár multiba zsemlét venni? Vagy csukott szemmel?

Ha az éttermeket tudják vegzálni, akkor az ilyen multikákat miért nem?

Vagy mégis én vagyok a kis kényes városi műtyúk, aki ilyeneken kiakad???

 

 

Ha tetszik a blogom, látogass el a weboldalamra is: www.skolikagnes.hu

Szólj hozzá